Kašlete na diety – hubněte s rozumem

Kašlete na diety – hubněte s rozumem

Sdílejte
Hubnutí

Kašlete na diety

Každý z nás někdy nějakou tu dietu držet zkoušel, bez ohledu na to, jestli je hubený či tlustý, byť by to bylo třeba jen na jeden či pár dní. Někdo říká, že víc drží dietu hubeňouři než obézní lidé.

Největší chybou je, když se snažíte zhubnout rychle. Jasně, že po tom spousta lidí touží a klidně bude i hladovět. Efekt takové rychlo-diety je však zcela opačný, vedle toho, že škodíte vlastnímu zdraví, se dostaví tzv. jo-jo efekt, což znamená, že rychle shozená kila nejenže naberete zpátky, ale dokonce Vám jich ve většině případů ještě pár přibude navíc.

Hubnutí bez jídla

Někteří jsou přesvědčeni, že když budou jíst minimálně nebo vůbec, a nasadí si půst či dokonce hladovku a budou pít jen čistou vodu, tak snadno, rychle a bez sebemenší námahy zhubnou. Je to však hloupost. Docílíte jen toho, že si tělo všechnu energii, kterou do něj přijmete, uloží a jediná kila, která nakonec shodíte, budou ta, jež ztratíte díky odvodnění organismu, protože i když budete pít vodu, tělo bude postrádat důležité živiny a odvodňovat se.

Hladovky značí velká rizika, neboť díky nim přichází tělo o důležité minerály, vitamíny, bílkoviny a jiné důležité živiny. Stejně negativní následky má i používání projímadel a preparátů z vlákniny. Pokud chcete čas od času detoxikovat své tělo, hladovka Vám to zhatí.

Kašlete na diety - hubněte s rozumem

Dietní režim

Nejdůležitější u každé diety je snížit přijímání tuku, cukrů a dalších sacharidů, jako třeba uhlohydrátů. Z mnoha druhů diet je to třeba ketogenní dieta, kdy konzumujete zásadně a pouze bílkoviny, a absolutní minimum sacharidů (rýže, chleba, brambory a těstoviny, to vše musíte značně omezit). Tento způsob diety má sice za účinek rychlý úbytek váhy, ale zároveň s tím ztratíte i velké množství svalové hmoty. Je dokázáno, že většina těch, co tuhle dietu drželi, se po jejím skončení nacpali vším, co jim přišlo do cesty, pečivem, ovocem a hromadou příloh, výsledkem bylo, že shozená kila nabrali zpět, avšak ne v podobě svalů a svalové hmoty, ale tuku.

Sacharidy jsou pro hubnutí nepřítel

Když se rozhodnete pro diety, které nezahrnují ovoce a zeleninu, ochudíte své tělo o důležité vitamíny, minerály, vlákninu a další přírodní složky, které organismus potřebuje. Díky sníženému příjmu sacharidů, začnete být unavení a vyčerpaní, pokud se je budete snažit rychle doplnit, dojde k ohromnému zvýšení hladiny cukru v krvi, z čehož můžou vznikat v těle záněty a z nich pak různá onemocnění.

Hlad versus jídlo

Slyšeli jste už někdy o intermitentním (tedy přerušovaném) hladovění? V podstatě střídáte dny, kdy jíte cokoliv, avšak v omezeném množství, a dny kdy nejíte skoro vůbec a energie, kterou do těla přijmete, nepřekročí 500 kilokalorií za den. Tyto pauzy zpravidla trvají 8 – 36 hodin. Je to dieta 5:2, kdy 5 dní jíte a dva dny hladovíte. Váhový úbytek se pohybuje kolem půl kila za každý den. Rizikovým faktorem v tomto případě bývá zpomalený metabolismus, na což spousta lidí reaguje nezřízenou žravostí, kdy jsou schopni doslova vyrabovat celou ledničku, její obsah sníst a tím pádem je po dietě. Zároveň jsou náchylnější k únavě, bolestem hlavy, nesoustředěnosti a podrážděnosti. Takový druh diety rozhodně nesmí zkoušet diabetici ani lidé užívající antidepresiva.

Na hubnutí Vám nepomůžou ani light výrobky, protože to, že je něco light, ještě neznamená, že je to zdravé, dietní a bez cukru, pouze je v tom nižší množství cukrů a tuků.

Na závěr lze říci, že každá dieta v sobě nese různá rizika, a nikdy Vám žádná nezaručí toužebný hubený efekt, aniž by bylo ohroženo Vaše zdraví. Bez rizik nejsou ani diety tzv. celebrit, protože i když zhubnou, jejich tělo dostane řádně zabrat. A věřte, že žádná celebrita se Vám nebude chlubit tím, co vše špatné jí dieta přinesla a jaká negativa si prožila, to by jim pokazilo image.

Pro hubnutí a dobrý pocit úplně stačí, když se nebudete cpát jako smyslů zbavení, ale naopak začnete jíst častěji v menších porcích, omezíte přílohy, bílé pečivo a sladkosti (sušenky, bonbony, dorty, zákusky atd.). Místo pečiva si dejte třeba zeleninu, luštěniny apod., místo sušenek hořkou čokoládu, Vaše tělo nebude trpět hlady, dehydratací, či nedostatkem důležitých živin, a ještě máte šanci shodit pár kilo.

BEZ KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ