Jaké jsou největší kalorické bomby?

Jaké jsou největší kalorické bomby?

Sdílejte
Jaké jsou největší kalorické bomby?
Jaké jsou největší kalorické bomby?

Bez jídla se neobejde nikdo. To, jaké je konzumováno, však dokáže ovlivňovat celou řadu věcí, které souvisí s lidským tělem. Když se podíváme na trojici hlavních věcí, na které má jídlo vliv, rozhodně je to oblast:

  • Hmotnosti lidského těla
  • Zdraví lidského těla
  • Energie lidského těla

Správný a vyvážený jídelníček by měl být proto základem každého, kdo se chce dobře stravovat. S tím souvisí i nutnost vyřadit ze stravy vše, co je považováno za kalorické bomby. Jaké jídla sem můžeme zařadit? Podívejte se na jejich přehled.

Slanina – 3 247 kJ

Milujete maso? Pokud ano, je třeba dobře vybírat, jaké si připravíte. Jsou takové možnosti, které můžeme označit za velmi zdravé, a potom jsou takové, které jsou na opačné straně. Primárně rozhoduje obsah tuku. Čím je menší, tím lépe. Proto mezi jasné kalorické bomby patří slanina. Zde v podstatě nejde o nic jiného, než jenom tuk. Možná s trochou masa. Pokud jí sníte 100 gramů, rozhodně svému tělu příliš neprospějete.

Kešu oříšky 2 530 kJ

V mnoha jídelníčcích jsou doporučovány, a to hlavně proto, že obsahují různé látky, které dokážou tělu výrazně prospět. S danými ořechy to ale nepřehánějte, jelikož jejich složení sice může být zdravé, ale zároveň může být spojeno s vysokou kalorickou hodnotou. A to v podstatě vyšší, než třeba u klasických pochutin v podobě smažených lupínků. Protože jsou kalorická bomba, doporučujeme jich buď jenom pár, nebo jejich nahrazení jinými ořechy, které dodají stejné prospěšné látky a s ohledem na kalorickou hodnotu budou příznivější.

Čokoládová nebo lískooříšková pomazánka – 2 220 kJ

Milujete ji? Jestliže ano, podívejte se na její obal. Ostatně už to, jak chutná vám musí říci, že se bude jednat o kalorickou bombu, která vašemu tělu na kráse nepřidá. A je jedno, zda to bude originální Nutella, nebo se bude jednat o různé náhražky. Cukry a další látky jsou jistotou, že když si ji namažete na pečivo, rázem už nesmíte mluvit o to, že jíte zdravě. I kdybyste konzumovali to nejzdravější pečivo na světě.

Cukrovinky s náplní 2 145 kJ

Každý dostane čas od času chuť na něco sladkého. Je ale třeba myslet na to, že vlastně jakákoliv cukrovinka je jasnou kalorickou bombou. Jasným zástupcem klasických cukrovinek jsou různé sušenky s náplní, které s ohledem na své složení nejsou příliš kvalitní a pokud jde o kalorickou hodnotu, tak jedna taková cukrovinka je skutečnou bombou. Často třeba i větší, než dietnější plnohodnotné jídlo.

Chipsy 2 127 kJ

Kdo by si čas od času nechtěl zamlsat u televize. Kdo to udělá, ten však musí počítat s tím, že se to na jeho postavě rozhodně podepíše. Klasické chipsy, a je jedno od jakých výrobců, mají v průměru kalorickou hodnotu přesahující 2 000 kJ. Pokud sníte jeden takový sáček, vaše tělo dostává opravdovou kalorickou bombu. Navíc myslete na to, že takové smažené brambůrky nejsou pro tělo zdravé ani z hlediska a obsahu oleje, a vzhledem k takzvaným prázdným kaloriím vás ani nezasytí.

Rýžové chlebíčky s polevou – 1 970 kJ

Na první pohled pro svou konzistenci vypadají jako něco, co je zdravé. A tak není divu, že lidé vybírají dané chlebíčky proto, aby je zařadili do svého dietního jídelníčku. Když se ale podívají na jejich obal, je třeba říci, že přinášejí pravý opak. Další příklad kalorické bomb, která vám nesvědčí. Není to dáno jenom samotným složením tohoto chlebíčku, ale je to dáno i onou polevou. Obvykle je na ni používána skutečně ta nejlevnější možná čokoláda, která je v porovnání s kvalitní hořkou mnohem kaloričtější. A to se na výsledném produktu jasně podepíše.

Párky – 1 528 kJ

Když se podíváte na hodnoty dietního masa, rozhodně nejsou nijak vysoké. Na první pohled se tedy může zdát, že párky z takového masa vyrobené budou stejně dietní a tedy stejně vhodné. Opak je pravdou. Mohou za to hlavně různé příměsi, kdy se přidávají hlavně tučné věci, které jsou levné. Rázem tak kalorické hodnota u obyčejného párku stoupá. K tomu nezapomeňme přidat i různá další aditiva, technologické postupy spojené s jejich ovátím a potom je jasné, že i párek, na první pohled z dietního masa, kalorickou bombou opravdu bude.

Müsli tyčinka – 1 277 kJ

Když ji vidíte zabalenou v regálech, a prohlédnete si její líbiví obal, jistě si řeknete, že se jedná o produkt, který je zdravý a který se při dietě hodí. Některé tyčinky takové být skutečně mohou. Ale jsou poměrně drahé a v regálech běžných obchodů jich moc nenajdete. Zde se cílí na tu druhou skupiny. Jakkoliv mohou budit dojem toho, že jsou zdravé, je opak pravdou. Mohou za to hlavně různé přídatné látky a cukry, které navyšují jejich kalorickou hodnotu. Podobné je to i v případě, kdy si nekoupíte klasickou tyčinku, ale rozhodnete si vzít si slazené müsli.

Sušené ovoce – 1 147

Ovoce je určitě zdravé. Ale jenom to čerstvé, ideálně nijak tepelně neopravené. Pokud zatoužíte sáhnout do regálu a vzít si sušené ovoce, podívejte se na jeho složení. Je v něm cukr? Pokud ano, dejte od něho ruce pryč, jelikož se jedná o kalorickou bombu. Bohužel mnoho takového ovoce je dnes stále aktivněji doslazováno.

Sladká limonáda – 750 kJ

Přijde vám, že daná hodnota není zase až tak vysoká? Potom je třeba říci, že se jedná o kalorickou hodnotu, kterou do těla dostanete, pokud vypijete jenom 500 mililitrů. Tedy půl litru. Když si na celý den koupíte jednu dvoulitrovou láhev, jistě víte, co to bude znamenat. Sice naplno dodržíte svůj pitný režim, ale zároveň do svého těla dostanete 3 000 kJ. A to jenom tím, že vypijete dva litry nápoje. V porovnání s vodou je to zhruba o 3 000 kJ více.

BEZ KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ