Jak přestat kouřit?

Jak přestat kouřit?

Sdílejte
Jak přestat kouřit

Jak přestat kouřit?

Proč přestat kouřit? Co Vám může pomoci s odvykáním? Na co si dát pozor? Jak dotáhnout celý proces až do cíle?

V první řadě musíte chtít přestat kouřit. Bohužel u člověka, který je zvyklý kouřit celý život, a začal s tím už třeba v mládí, je to běh na dlouho trať. Jenže ne každý je schopen dosáhnout vítězství, po kterém už nebude kouřit a rozhodně ne jen tak ze dne na den.

Co Vám může pomoci?

  1. jezte malé porce jídla, zejména zeleninu, ovoce a málo tučná jídla, aby Vám nešla váha nahoru – jídlo snižuje potřebu dát si cigaretu
  1. v průběhu celého dne pijte malé doušky vody – každé srknutí studené vody pomáhá uvolnit dopamin, jako když si dáte cigaretu, zmírňuje tak negativní náladu a dostaví se pocit slasti
  1. sestavte si seznam svých slastných odměn, o kterých víte, že Vám přivodí stejný slastný pocit, jako když si dáte cigarety – např. čokoláda, sušenka, zmrzlina, oblíbené jídlo atd.
  1. po každém jídle si čistěte zuby, čerstvý a svěží dech, Vás nebude nutit si zapálit
  1. kdykoliv někde jste a dostanete chuť na cigaretu, držte se nejlépe tam, kde je zákaz kouření (zajděte si třeba do obchodu či kina)
  1. sestavte si motivační seznam s důvody, kvůli kterým chcete přestat kouřit a každý den si ho pročítejte, klidně i víckrát
  1. pečlivě si plánujte každý den – kam půjdete, co tam budete dělat a čím se zabavíte, aniž se dotknete jediné cigaretky
  1. nahraďte denní dávku nikotinu fyzickou aktivitou, hýbejte se co nejvíc (běhání, jízda na kole, cvičení, posilování atd.) – pohyb potlačuje chuť na nikotin
  1. pokud začnete mít pocit, že je to pro Vás těžké a nemůžete zvládnout svůj den bez cigarety, neváhejte vyhledat pomoc odborníka, specializované zařízení na odvykání kouření – např. Protinikotinové centrum
  1. jestli svůj den začínáte kávou, aby Vás nakopla, zapomeňte na ní a dejte si raději čaj nebo kakao. Už jeden hrnek kávy Vám může zcela zničit Vaši snahu s odvykáním, protože může vyvolat stres a nervozitu, a nutit Vás tak stres řešit cigaretou
  1. nepijte alkohol, dokáže snížit Vaše sebeovládání a Vás přepadne pocit, že si ke své sklence musíte dát pár tahů z cigarety – je to v podstatě stejné jako s kávou.

www.prozdravi.cz/koureni

Takto bych mohla pokračovat dlouho, protože faktorů, které Vám mohou pomoci, nebo naopak těch, které Vaši snahu zcela zlikvidují je mnoho. V průběhu odvykání hodně poslouchejte hudbu, dopřávejte si masáže všeho druhu, stále zaměstnávejte svoje ruce, choďte na procházky, prostě buďte stále co nejvíc aktivní, aby Vás nepřepadala chuť na denní dávku nikotinu.

Jestliže už jste začali proces odvykání, a chcete k němu další motivaci, pak si rozhodně pořiďte knihu, jejímž autorem je Allen Carr – Snadná cesta, jak přestat kouřit, neboť skoro 90% čtenářů (kuřáků) tvrdí, že po jejím přečtení už rozhodně nehodlají nikdy znovu sáhnout po cigaretě. Kniha se dá koupit v běžných kamenných knihkupectvích, nebo na internetu za 240,- Kč. Několik čtenářů jí ve svých recenzích nazvalo BIBLE KUŘÁKŮ.

HLAVNÍ JE CHTÍT PŘESTAT KOUŘIT!

Rizika spojená s kouřením

  • infarkt myokardu
  • onemocnění srdce a cév (ateroskleróza)
  • rakovina plic (až 87% kuřáků)
  • CHOPN (Chronická obstrukční plicní nemoc)
  • zvýšená tvorba zubního kamene a kazivost zubů
  • rychlé stárnutí pleti
  • u žen kuřaček, může v případě těhotenství dojít k ohrožení plodu a jeho vývoje, zvyšuje se riziko potratu, předčasného porodu a také Syndromu náhlého úmrtí narozeného dítěte
  • muži kuřáci mají zvýšené riziko neplodnosti a oslabení schopnosti erekce

BEZ KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ